iStage
 

Front Office

« terug
Functieomschrijving
Voorwaarden
Profiel
Periode
Locatie
Vacature

  Aanmelden

Functieomschrijving

Samen met je collega’s zorg je voor een vriendelijk ontvangst, je bent het eerste aanspreekpunt voor de gast en verleent tijdens het gehele verblijf persoonlijke service.  Als front office medewerker sta je rechtstreeks in contact met de gast en ben je het visitekaartje van het bedrijf, het is je doel om ervoor te zorgen dat de gasten tevreden zijn. 

Werkzaamheden
Je stage kent een 5 daagse werkweek van 8 uur per dag. Je bent dus 2 dagen per week vrij en daarnaast bouw je elke maand 1 vakantiedag op. Hieronder een uitgebreide omschrijving van je werkzaamheden.

Front office
Samen met je collega’s ben je het centrale aanspreekpunt voor gasten en draag je bij aan de algehele gasttevredenheid. Tijdens je stage krijg je de mogelijkheid om ervaring om te doen met alle voorkomende front office werkzaamheden waaronder:

  • In/uit checken van gasten
  • Het geven van advies en (toeristische) informatie
  • Het verlenen van diensten (taxi bellen, een vliegticket uitprinten etc.)
  • Klachten aannemen en afhandelen 
  • Financiële handelingen afhandelen (internet verkopen, kluisjes verhuren etc.)
  • Administratieve handelingen verrichten (kamerkaarten aanmaken, paspoorten verwerken etc.)
  • Reserveringen maken

Tijdens je stage krijg je steeds meer verantwoordelijkheden, het hotel houdt daarbij rekening met je vaardigheden en ontwikkelingen. Zijn er specifieke schoolopdrachten die je uit moet voeren, bespreek dit dan met je stagebegeleider, neem initiatief en kom alvast met een plan/tijdsplanning.