iStage
 

Holiday Representative

« terug
Functieomschrijving
Voorwaarden
Profiel
Periode
Locatie
Vacature

  Aanmelden

Functieomschrijving

Eurocamp heeft een eigen receptie waar gasten worden ontvangen, als holiday representative ben je het eerste aanspreekpunt en een visitekaartje van het bedrijf. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat de bungalowtenten en stacaravans bij aankomst van nieuwe gasten schoon en in orde zijn. Je verwelkomt de gasten van Eurocamp bij aankomst op de camping en ook tijdens hun verblijf op de camping sta je altijd voor ze klaar om vragen te beantwoorden, toeristische informatie te geven en om kleine of grote problemen op te lossen. Je werkt zelfstandig en krijgt kansen om veel ervaring op te doen, uiteraard heb je altijd collega’s die je kunnen helpen wanneer je ergens zelf niet uit komt. Je bent voor de gasten van Eurocamp het centrale aanspreekpunt en daarom is het van belang dat je een vriendelijke en hulpvaardige instelling hebt.


Werkzaamheden
Je stage kent een 5,5 daagse werkweek, dat betekent dus dat je 1,5 dag per week vrij bent. Hieronder vind je een omschrijving van de verschillende werkzaamheden van een holiday representative. Benieuwd waarom Nick (oud student Drenthe College) de stage bij Eurocamp een meerwaarde vindt? Bekijk dan deze video. Benieuw hoe hij zijn eerste stageweek ervaren heeft, klik dan hier.

Ontvangen van gasten
Nieuwe gasten melden zich bij de receptie van Eurocamp, jij en je collega’s zorgen voor een gemoedelijk ontvangst. Je toont interesse in de reis, verzorgt de check-in en legt de gasten met behulp van een plattegrond uit hoe ze bij hun accommodatie komen. Uiteraard benoem je ook direct de belangrijke locaties van de camping zoals de receptie, fun station clubs, winkel, zwembad, restaurant  etc. 

Receptie
Je hebt regelmatig receptiedienst, naast het ontvangen van gasten sta je ter beschikking voor vragen van de gasten, het geven van toeristische informatie, het oplossen van klachten/problemen etc. Jij en je collega’s zorgen dat ervoor dat de gasten van Eurocamp een zorgeloze en onvergetelijke vakantie hebben. Tijdens receptiediensten wordt een (kleine) administratie bijgehouden, worden planningen gemaakt, verzorg je bij verkoop (o.a. verhuur linnen), maak je overboekingen naar een andere camping indien gasten dat wensen en verzorg je de daarbij behorende financiële transacties.

Visits
Regelmatig ga je persoonlijk bij de gasten langs om te informeren hoe de vakantie verloopt. Je informeert of er nog klachten/wensen zijn en toont interesse in de vakantie van je gasten. Alle Eurocamp gasten worden minimaal 2x bezocht, namelijk vlak na ontvangst en vlak voor vertrek. Bij een “departure visit” (bezoek voor vertrek) leg je ook de procedure van uitchecken uit en wens je ze uiteraard een goede reis. Gasten die meerdere weken op je camping verblijven breng je daarnaast een extra bezoek ergens halverwege hun vakantie. Het doen van deze bezoeken is een belangrijk onderdeel van de stage, deze gastgerichte service wordt geboden aan alle gasten van Eurocamp.

ECO (emergency call out)
Elke avond/nacht heeft er iemand van het team ECO dienst. Tijdens ECO ben je bereikbaar voor gasten buiten receptietijden. Bij dringende zaken kunnen gasten je buiten receptietijden telefonisch bereiken, voor minder dringende zaken kunnen gasten een bericht achter laten in het notitieboek dat bij de Eurocamp receptie ligt. In de avond ga je elk uur naar de receptie om te controleren of er opmerkingen in het notitieblok zijn geschreven, vervolgens ga je naar de betreffende gasten om de vraag te beantwoorden of het probleem op te lossen. Indien er geen berichten zijn, dan kun je weer iets voor jezelf doen. Tijdens ECO met je ook ’s nachts bereikbaar in geval van een late check-in of een noodsituatie. Gelukkig zijn de meeste nachten rustig en kun je rustig doorslapen, maar af en toe kan het gebeuren dat je wordt wakker gebeld. ECO wordt onder alle collega’s verdeeld, heb je een team van 5 personen, dan heb je 1x in de 5 dagen ECO. Bestaat je team uit 10 personen, dan heb je vaak maar 1x in de 10 dagen ECO.

Het verrichten van klein onderhoud
Het kan voorkomen dat er tijdens een vakantie een lampje stuk gaat, een afvoer verstopt raakt, een gasfles leeg is of bij voorbeeld een koelkast defect gaat. Gasten komen met deze problemen naar de receptie. Kleine reparaties waaronder het vervangen van een lampje of het verwisselen van een gasfles doe je zelf, problemen die je niet zelf kunt verhelpen geef je door aan je collega’s van maintenance. 

Schoonmaken
Samen met je collega’s maak je in de ochtend accommodaties schoon, zodat alle nieuwe gasten in een accommodatie komen die tip top verzorgd is. De schoonmaakwerkzaamheden vinden elke ochtend plaats. Hoeveel tijd dit in beslag neemt is afhankelijk van de hoeveelheid vertrekkende/aankomende gasten. Op een doordeweekse dag kan het rustig zijn en op een zaterdag juist heel erg druk. De schoonmaakuren zijn gemiddeld nooit meer dan 16 uur per week voor een student.

Montage cleaning
Als je in het voorseizoen of het hele seizoen als holiday representative gaat stage lopen, dan kan het zo zijn dat start met Montage cleaning. De camping is vaak nog niet open voor gasten en samen met je collega's maak je dan de accommodaties start klaar voor de seizoenopening. Een montage team heeft alle tenten al opgebouwd en de mobile homes (stacaravans) op hun plek gezet.